Co tu o sobie opowiadać? Poprostu jestem... tak jak i ty.
Kim jestem? Obchodzi Cię to? Niesądzę.
Ale gdyby... to jednak napiszę kilka słów...
Po urodzeniu szybko poznałem się na tym jak skonstruowany jest świat.
O tym, że dobre jest mleko matki, a inne nie. Że istnieją właśnie
rzeczy dobre i złe, gorące i zimne, wysokie i niskie. Podstawy - czyli
system binarny miałem więc opanowane w wieku dziecięcym.(0 - 1)
W
wieku szkolnym, nie biegałem za piłką jak większość moich kolegów.
Przepisywałem za to, całe strony kody maszynowego do swojego 8-bitowego
komputerka "Atari" - właśnie z pisma o tym komputerku "Tajemnice Atari".
Uwielbiałem to... 00 AA FF itd... magiczne znaki normalnie. Tylko
szesnaście, a komputer robił takie wspaniałe rzeczy.
Nie wiedziałem wtedy o tym, że komputery staną się tak nierozłączną częścią życia każdego z Nas.
Monitorowałem
kod działających programów, za pomocą narzędzia o tej samej nazwie. Nie
wiedząc po co, na co, jest mi to potrzebne. Odkryłem w końcu, że to na
co patrzę(co czytam) nazywa się - Asembler.
I wtedy wszystko się zmieniło...
Napisałem
własny program, dla własnego procesora (swego własnego mózgu - znaczy
się). Upgradowałem się po prostu... (czyt. Wreszcie się czegoś nauczyłem
o komputerach.). Tak naprawdę to postawiłem pierwszą kropkę na ekranie w
trybie graficznym "13h".
Ta kropka... dała mi perspektywy tworzenia,
wszelkich innych kształtów. Linie, okręgi wszystkie geometryczne
kształty - łącznie z grafiką 3D mogły pojawić się na ekranie. Mogły...
gdybym tylko zechciał sięgnąć do lepszej biblioteki (programistycznej -
zbiór funkcji i procedur), ale ja nigdy nie lubiłem
bibliotek.(publicznych - tam też zbiór twierdzeń, funkcji, procedur)
Napisać własną - nigdy mi się nawet nie marzyło. To niektórym cywilizacjom zajęło setki lat ;).
Po
co ludziom tyle alfabetów, języków - istna wieża Babel. Zamiast uczyć
się matematyki - poszli w złym kierunku. Tak jak i teraz idzie
programowanie zresztą... za wysoki poziom jak dla mnie.
Pewnie nawet to się nie zmieni(scali) dzięki Scali. http://www.scala-lang.org/
Jako nastolatek grywałem też w różnego rodzaju platformówki,
strzelanki na ośmiobitowych komputerach. Commodore 64 czy też Atari 65
XE. Spędziłem mnóstwo czasu grając i czerpiąc z tego satysfakcję. Jednak
z czasem zacząłem zadawać sobie pytanie. Jak to jest zrobione? Zaczałem
zgłębiać tajniki komputerów czytając z początku książkę o C64 dołączoną
do komputera, która była jednocześnie instrukcją i kursem Basica.
Później sięgnąłem po takie czasopisma jak “Bajtek”, “C&A”,
“Tajemnice Atari”, biorąc w końcu w rękę książki takiego wydawnicta jak
“Helion”- absolutnego lidera na rynku literatury informatycznej. Były to
różne książki o podstawach jak i dla bardzo zaawansowanych. Dla
przykładu podam tytuł “Asembler - Ćwiczenia praktyczne” pod redakcją
pana Eugeniusza Wróbla albo “PHP5, Apache i MySQL od podstaw” o
opensourcowej technologii tworzenia witryn www.
Liznąłem zatem
Asemblera, Basica, C, C++, Delphi, Pascala, PHP, Javy. Swoimi
mozliwościami i popularnością przyciągnęły mnie środowiska IDE z
kompilatorami języka C,C++. Próbowałem zgłębiać C++ i postawiłem sobie
ambitny cel aby zaprogramować prostą grę, jednak w końcu gra powstała w
jezyku C.
Ale za programistę się nigdy nie będę uważał, mam
wykształcenie w zupełnie innej dziedzinie, mianowicie w poligrafii -
jestem z zawodu operatorem maszyn drukarskich.
To tyle o sobie mogę powiedzieć, życzę miłej lektury i przede wszystkim odpowiednich wniosków.
No comments:
New comments are not allowed.